تنوع بسیار نوع لنت و ترکیبات موجود در آن، تاثیر قابل توجهی بر صدای تولیدی لنت میگذارد. در ذیل به بعضی از پارامتر های مربوز به آن اشاره می شود.
_لنت های نیمه فی:
معمولا باعث ایجاد صدا می شوند که این مسئله به دلیل سختی بیشتر آنها نسبت به لنت های غیر آزبستی است. ترکیبات فی این نوع لنت ها، هنگام ترمز گیری و سایش ف به ف باعث ایجاد صدای جیغ می شود.
_مقدار Filler ها و Binder ها در ماده اصطکاکی لنت تفاوت چشمگیری در میزان صدای جیغ تولیدی از لنت های جلو یا عقب ایجاد می کند. در این حالت افزودن اجزایی نظیر گرافیت، کربن، و ترکیبات بهبود دهنده لاستیکی می تواند باعث کاهش صدای لنت می شود. اضافه کردن برنج می تواند باعث رفع ارتعاشات و همچنین تمیز کاری دیسک و یا کاسه چرخ می شود.
_شکل هندسی لنت نیز می تواند بر میزان صدای تولیدی موثر باشد. لنتی با گوشه های پچ خورده میتواند روی دیسک ترمز، بدون ایجاد ارتعاش بلغزد. همچنین لنت های چاک دار باعث تغییر فرکانس لنت های مرتعش می شوند.
_بعضی لنت ها پوششی ویژه دارند که به سطح دیسک منتقل می شود. این پوشش ها باعث ایجاد یک نوع فیلم روی دیسک می شوند که ارتعاش و صدای را کاهش می دهد.
_صدای جیغ ترمز عقب اغلب به دلیل انباشه شدن گرد لنت و بین لنت ها و کاسه چرخ تولید می شود. برای حل این مشکل، گرد و غبار ناشی از لنت ترمز را از روی کفشک ها و صفحه پشت بند لنت و اجزای مربوط پاک کنید.